De Praktijk

Ria van der Meer
In 2007 ben ik afgestudeerd aan de Rijksuniversiteit Groningen. Daarna ben ik eerst een jaar werkzaam geweest in de praktijk van tandarts van der Wal in Buitenpost, en in de praktijk in Surhuisterveen. In 2008 heb ik samen met een collega de praktijk in Surhuisterveen overgenomen, en in 2012, na een brand, heb ik besloten om met mijn eigen team verder te gaan onder de naam ‘tandarts Surhuisterveen’ en mijn speciale aandacht te richten op het behandelen van kinderen en angstige volwassenen.

Naast de begeleiding van ons hebben we voor de angst ook een psychologe in huis die kan begeleiden in het verminderen van angst.

Sinds het begin van dit jaar zijn we myobrace member. Dit houdt in dat we (al op jonge leeftijd) kinderen kunnen trainen in het goed gebruiken van de mond-spieren. Dit verbetert de algehele gezondheid en draagt bij aan mooi gevormde kaken zodat er voor het blijvende gebit voldoende ruimte ontstaat en een beugel veelal niet meer nodig is.

Huisregels

Wij als praktijk hebben een aantal huisregels opgesteld om de werkwijze binnen onze praktijk voor u en voor ons te optimaliseren.

Afspraken

In onze praktijk werken we uitsluitend volgens afspraak. Voor het maken van een afspraak kunt u ons bereiken op maandag, dinsdag en woensdag van 09.00-12-00 en van 13.00-17.00. Op de donderdag en vrijdag zijn we bereikbaar van 09.00-12.00.

Niet afgemelde afspraken

Indien u onverhoopt verhinderd bent, vragen wij u de afspraak minimaal 24 uur van te voren af te zeggen. Indien u uw afspraak niet nakomt, of niet tijdig af zegt, kunnen wij u daarvan een nota sturen. Afzeggingen mogen ook via de mail, info@tandartssurhuisterveen.nl

Bij het herhaaldelijk te laat afmelden of niet nakomen van een afspraak hebben wij het recht om u uit te schrijven als patiënt in onze praktijk.

Uw 1e bezoek

Tijdens uw eerste bezoek zult u kennis maken met de tandarts. Er zijn meerdere tandartsen werkzaam in de praktijk, maar wij streven erna uw afspraken te plannen bij een vaste behandelaar, mits die onverhoopt verhinderd is. Bij binnenkomst ontvangt u van de baliemedewerker een gezondheidsvragenlijst. We maken bij de 1e afspraak indien nodig foto’s en we kijken naar de gebitssituatie zodat we een passend behandelplan op kunnen stellen. Van dit behandelplan zult u van ons, indien dit boven de 100 euro uitkomt, een begroting ontvangen.

Wilt u tijdens uw 1e bezoek een geldig ID bewijs meenemen en een zorgverzekering pasje, dan kunnen wij uw gegevens correct in ons bestand zetten.

Onze werkwijze

Wij werken met een uitgebreid team op meerdere behandelkamers. De tandarts of mondhygiëniste zal de half jaarlijkse controle uitvoeren.  Tijdens deze controle wordt uw tandvlees  minimaal 1x per jaar gemeten. We noemen dit een DPSI-score, deze is belangrijk om te kunnen inschatten hoe “stevig” de fundering van uw gebit is.

Persoonlijke gegevens

Mocht er iets veranderen in uw persoonlijke/medische gegevens, geef dit dan telefonisch of via de mail door aan de praktijk zodat we de juiste gegevens altijd bij de hand hebben.

Pijnklachten

Als u bij ons staat ingeschreven, streven wij ernaar, dat u met pijn dezelfde dag bij ons terecht kunt. Mocht u pas na de middag bellen, dan zou dat uiterlijk de volgende ochtend zijn. Tijdens onze afwezigheid hebben we een spoedgevallendienst welke te bereiken is op telefoonnummer: 0900-2340234